dinsdag 31 mei 2011

Eerste bericht

Vandaag het eerste bericht op mijn blog! Via Ageeth kwam ik op het leuke idee om een blog bij te houden, zei heeft dit zelf jaren lang gedaan en ik vond het een tof idee. Er zijn vaak dingen die ik wel graag vast zou willen leggen en evt. met anderen wil delen, voor nu wil ik deze blog voornamelijk voor mezelf af en toe bij gaan houden. Aangezien een groot deel van mijn leven in het teken van de paarden staat vind ik het leuk om over dat onderwerp de dingen die ik meemaak te schrijven.
Sinds vorige week zijn Pepe en Bright-One verhuisd naar Ageeth, ze hebben het er erg naar hun zin en wisten niet wat ze overkwam toen ze er achter kwamen dat ze nooit meer op stal hoeven. Voornaamste reden voor de verhuizing was het achterbeen van Pepe waar ze alle pech die een paard maar kan hebben al mee gehad heeft. Bloedvergiftiging tot twee keer toe, gebroken griffelbeen, mok, etc. Allemaal ellende dus en na veel dokteren met de dierenarts, een homeopaat en mijn eigen shiatsu-kunsten leek de enige oplossing nog om haar 24/7 naar buiten te doen zodat ze constant kan bewegen. Op stal 's nachts liep het been iedere keer gigantisch op en overdag slonk het iedere keer weer mooi. Op stal houden was dus eigenlijk geen optie meer. Een geluk bij een ongeluk dus dat ze nu naar Ageeth verhuisd zijn, ze staan werkelijkwaar op het mooiste plekje van het eiland en had me niets beters kunnen wensen.

De eerste dag wisten ze niet wat ze overkwam, zo'n grote wei en aan beide kanten buren! Wat gezellig, aangezien zowel Bright-One als Pepe wel sociaal aangelegd zijn vonden ze het wel even nodig om aan beide kanten te buurten, Sparkle van Simone voelde zich dan ook gelijk het mannetje, welgeteld drie dames die zijn aandacht wilde! Holly die nooit in hem geïnteresseerd is was dat nu ineens wel, want tja, als er kapers op de kust zijn moet je bewaren wat je hebt! Sparkle werd er zelfs een beetje arrogant door en speelt zelfs nu nog 'hard-to-get' voor de dames. Aan de andere kant ook kennisgemaakt met Sophie, Carmen en Django. Met deze laatste heer precies hetzelfde verhaal als met Sparkle. Koningin Sophie was het echter niet zo eens met de plannen van Django en wanneer ze even tijd had om tussen haar graasmasker door te gluren wat er om haar heen gebeurde verzocht ze haar trouwe onderdaan dwingend (en niet vriendelijk) om toch even bij die twee dames weg te gaan. Ik heb nog geen kaal plek van haar duim (o nee, hoef ;-) op zijn hoofd kunnen vinden... Omdat Sophie haar clubje als een herdershond toch erg graag bij elkaar houd staat er nu voor de zekerheid een extra draadje tussen dat ze voorlopig alleen even op zicht kunnen wennen (en dus niet neuzen) vreemdgaan zit er voor Django dus niet in!

Godzijdank blijft het been van Pepe nu eindelijk ook mooi dun! Of ja, dun... Relatief gezien natuurlijk. Aan het betreffende pechbeen heeft ze namelijk ook drie grote draadwonden die ze vroeger al heeft opgelopen dus de circulatie in dat been is niet helemaal top meer, hierdoor zal het wel nooit helemaal strak en droog worden, maar het is nu in ieder geval niet meer pijnlijk, gezwollen of gevoelig!

Ander leuk detail is dat ze nu vlakbij Mark en Simone staan dus ik nu ook met hun lekker met m'n eigen paardjes mee kan buitenrijden. Daarbuiten is de omgeving om lekker buiten te rijden vééél mooier is dan aan de andere kant waar ze eerst stonden.

Gelukkig zijn zowel Pepe als Bright-One nog niet aangekomen (eerder afgevallen) van de 24uurs toegift van gras en ziet Bright-One er nog niet zo uit (waar ik wel een klein beetje bang voor was):

Geen opmerkingen:

Een reactie posten