woensdag 21 december 2011

Hot-stone massage bij paarden

In de laatste Bit las ik een stukje over Hot-stone massage bij paarden, van mijn shiatsu juf nog wel. Sinds ik die module er nog extra bij heb gedaan gebruik ik de stenen regelmatig als extratje bij een shiatsu behandeling. Afhankelijk van de klachten, maar voornamelijk gebruik ik ze vaak bij stijve en stramme spieren en gewrichten. Ook brengen de hotstones een hele fijne aarde energie, een lege metaal (long en dikke darm) meridiaan kan dus perfecte baat hebben bij behandeling met de warme stenen. Ook zijn ze perfect om als ondersteuning te gebruiken bij behandeling van de gouverneurs- of conceptievat meridiaan. Dit zijn twee meridianen die voornamelijk fijnstoffelijk op de emoties inwerken, de zachte verwarmende energie werkt dan voornamelijk verzachtend op de emoties.

Naast de hotstones ben ik al enige tijd aan het experimenteren met gebruik van edelstenen in combinatie met shiatsu. Ook hier merk ik echt positieve resultaten van, maar daar later meer over!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten