maandag 6 juni 2011

Slapen

Vanochtend werd ik wakker met een heuglijk feit in mijn smsbox, Ageeth stuurde me met het bericht dat Bright-One en Pepe lagen te slapen in de wei, fijn om te horen. Een paard gaat namelijk alleen liggen als hij zich volledig op zijn gemak en veilig voelt. Normaal gesproken 'in de kudde' is er dan ook nog altijd één of meer die de wacht houdt, en de boel in de gaten houdt en veelal slaapt een paard dan ook staand.



Begrijpelijk dus waarschijnlijk ook dat ik het fijn vind om te horen dat mijn paardjes zich veilig en op hun gemak voelen. Anderzijds ben ik allang blij dat ze niet bij mij in bed liggen zoals het veulentje bij deze man. heb toch mijn twijfels of dit geheel onbeschonken gebeurt is........


Ook fijn met in mijn achterhoofd dat er aanstaande woensdag weer een nieuwe kuddegenoot wordt geïntroduceerd (wel eerst apart natuurlijk). Voor Pepe niet écht nieuw maar ik ben toch bang dat er weinig herkenning zal zijn. Erengue verhuisd dan namelijk ook en wordt gecastreerd zodat hij vanaf dan ook lekker 24/7 de wei op kan en met Bright-One kan spelen. Ja inderdaad Bright-One, en dus niet Pepe, die is niet in voor dit soort activiteiten. :-P


Verder is slapen iets waar Erengue altijd al goed in is dus ik verwacht niet dat dat iets is waar hij problemen mee gaat hebben... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten