maandag 19 december 2011

Start to run


Voor volgend jaar heb ik twee weekenden een praktijkplaats bij een clinic van Marius Schneider. Omdat dit vrij kostbare plaatsen zijn en ik mezelf en paard tegen die tijd optimaal wil kunnen presenteren (om er zo ook zoveel mogelijk uit te kunnen halen) besloot ik om naast het trainen van het paard ook maar weer eens wat fanatieker aan mezelf te gaan werken. Al sinds ik weer in de Hoeksche Waard woon heb ik een abonnement bij de sportschool, maar omdat ik dat toch wel een kostbare bedoeling vond heb ik deze opgezegd en besloten te gaan hardlopen. Op aanraden van die-hard-runner Simone ging ik eerst op pad voor goede schoenen, ook niet niks! In een winkel in Dordrecht moest ik een paar keer op en neer rennen over een baantje terwijl mijn lopen gefilmd werd om zo mijn afwikkeling te bepalen. Wat blijkt?! Mijn benen/voeten hebben een nogal afwijkende stand waardoor ik ook speciale schoenen nodig heb, om zo verkeerde belasting te voorkomen. Goed, 130euro verder maar wel met een paar fantastische stappers waar ik letterlijk minstens mee tot Keulen en terug kan lopen (ze gaan ong. 1500km mee).

Toen kon het echte werk beginnen. De gehele start-to-run mp3 cursus can onze zuidelijke buren gedownload en begonnen bij les 1. Inmiddels ben ik aangekomen bij les 13 en start ik met de 5e week trainen. Ik loop 3 keer per week en als ik bij Mark loop neem ik Harry mee. Ten eerste gezellig, maar bovenal motiveert 'ie me ook om door te blijven lopen. Dat beest is namelijk onvermoeibaar en laat me altijd net wat harder lopen als dat ik zou doen als ik alleen loop. Ook vind ik het stiekem wel een fijn idee om niet helemaal alleen te lopen als ik zo in het donker in de polder loop. Maargoed, qua heldhaftigheid heb ik dan weer weinig aan 'm want het is een echte held op sokken, oftewel een scheiterd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten